Gala „Samochód Roku Playboya 2014″

Tytuł „Samochodu Roku Playboya 2014″ otrzymała Alfa Romeo 4C (pisaliśmy o tym wcześniej). Teraz przyszedł czas na galę wieńczącą wyniki plebiscytu.

 

W eleganckich wnętrzach Pałacu Zamoyskich w Warszawie podczas uroczystej gali prowadzonej przez prezenterkę Paulinę Sykut-Jeżynę i redaktora Rafała Jemielitę, Alfa Romeo 4C została uhonorowana tytułem „Samochód Roku Playboya 2014″.

Samochód Roku Playboya 2014, Pałac Zamojskich

Samochód Roku Playboya 2014, Pałac Zamojskich

W 22. edycji plebiscytu w jego składzie zasiedli: jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, rajdowy Mistrz Europy, trzykrotny rajdowy Mistrz Polski i „dakarowiec” Krzysztof Hołowczyc, komentator sportowy i dziennikarz Andrzej Borowczyk, czterokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych i pierwszy Polak w samochodzie na mecie Rajdu Paryż-Dakar Andrzej Koper, miłośnik motoryzacji i publicysta Włodzimierz Zientarski oraz prowadzący w programie Automaniak TVN Turbo, redaktor polskiej edycji „Playboya” i gospodarz wczorajszej gali Rafał Jemielita. Powyższe jury wybrało zwycięzcę oraz przyznało 13 wyróżnień dodatkowych w poszczególnych kategoriach. Najważniejsza nagroda – tytuł „Samochodu Roku Playboya 2014″ – zdobyła Alfa Romeo 4C. Gwiazda wieczoru – piękne, włoskie coupé – wśród owacji wjechało na scenę w Pałacu Zamoyjskich, gdzie z rąk aktora Bogusława Lindy oraz dziennikarza Włodzimierza Zientarskiego nagrodę odebrał Rafał Grzanecki, szef Public Relations Fiat Auto Poland.

Redaktor Włodzimierz Zientarski i aktor Bogusław Linda z Alfą Romeo 4C – „Samochód Roku Playboya 2014”. Gala wręczenia nagród w Pałacu Zamoyskich w Warszawie

Redaktor Włodzimierz Zientarski i aktor Bogusław Linda z Alfą Romeo 4C – „Samochód Roku Playboya 2014”. Gala wręczenia nagród w Pałacu Zamoyskich w Warszawie

Dzieło mistrzów designu z Włoch, Alfa Romeo 4C, nawiązuje do historii wyścigowych sukcesów firmy, czerpiąc inspiracje z modelu 33 Stradale. Podobnie jak ta homologowana wersja bolidu racingowego Tipo 33 z 1967 roku, 4C łączy wysmakowane włoskie wzornictwo z bezkompromisową techniką. Pod nadwoziem o liniach niezwykle zbliżonych do 33 Stradale kryje się wnętrze stworzone w stylu wyścigowym oraz sportowy charakter pojazdu z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem.

Alfa Romeo 4C zachwyca nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością sportowej jazdy. Stosunek masy do mocy w tym super-samochodzie nie przekracza 4 kg/KM, co Alfa zawdzięcza redukcji masy do zaledwie 895 kg, uzyskanej dzięki zastosowaniu nowoczesnych, wyjątkowo lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i kompozyt SMC. To ultra szybkie coupé napędza skonstruowany od podstaw, aluminiowy czterocylindrowiec 1750 Turbo, dostarczający moc i moment obrotowy o najwyższych wartościach w klasie. 240 KM i 350 Nm, z których 80% jest dostępne już przy 1700 obr./min, zapewnia niesamowite osiągi maksymalne wynoszące 258 km/h i imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Silnik współpracuje ze skrzynią biegów najnowszej generacji z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race”. Wszystkie te rozwiązania zastosowanie w Alfie Romeo 4C mają służyć zapewnieniu maksymalnej radości z jazdy, zarówno po szosie, jak i po najtrudniejszym torze.

Źródło
 
 

Katagoria: nagrody i wyróżnienia
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.
Publikacja była czytana: 428  razy.