Na stoki narciarskie ŠKODA Snowman

UWAGA: to był primaaprilisowy żart!

Używając mocnego napędu hybrydowego typu plug-in, innowacyjnych systemów asystujących i wielu nowych rozwiązań z serii „Simply Clever”, ŠKODA wprowadza na stoki narciarskie  Snowmana.

 

Spekulacje dotyczące nazwy Snowman dla następnego modelu ŠKODY pojawiały się już od dawna. Teraz czeska marka odsłania wszystkie karty: ŠKODA Snowman zalicza spektakularny debiut na wysoko położonych alpejskich trasach, cechując się wyjątkowymi zdolnościami terenowymi, szczególnie eksponowanymi zimą.

Modelem tym ŠKODA przebija wszelkie znane auta typu SUV pod względem funkcjonalności i zdolności do jazdy w terenie. Na dodatek, model Snowman wyposażony jest w technologie, które otworzą zupełnie nowe możliwości w przygotowywaniu stoków.

Dla regionów alpejskich, gdzie ochrona środowiska nabiera szczególnego znaczenia, napęd hybrydowy typu plug-in przynosi wyczekiwaną ulgę dla przyrody. Równolegle, ciężka praca operatora ratraka także staje się lżejsza dzięki bezprecedensowym rozwiązaniom. Model Snowman jest kluczowym elementem w układance korporacyjnej strategii ŠKODA 2025 i czyni odważny krok ku nowym segmentom.

ŠKODA Snowman

ŠKODA Snowman

ŠKODA Snowman ma 9,13 metra długości (z pługiem i odśnieżarką), 2,5 metra szerokości (5,26 metra z pługiem). Czeska marka wnosi na stok narciarski nowe doznania estetyczne, prezentując ratrak o wyjątkowo ekspresyjnym języku stylistycznym. Design jest jednocześnie atrakcyjny i funkcjonalny. Wizualnie, linie kreują wrażenie wyjątkowej szerokości. Ostre krawędzie zamykają formy zdecydowanie wyrzeźbionych płaszczyzn, oddając hołd cenionej czeskiej tradycji artystycznej obróbki szkła. Krystaliczny motyw przewija się przez logo marki, pionowe żebra w trapezoidalnym grillu oraz cztery wąskie światła o kształcie klina.

ŠKODA Snowman to pierwszy model tej marki z napędem hybrydowym typu plug-in. Posiada on łączną moc aż 400 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Jadąc w dół stoku, ten wyjątkowo wydajny system odzyskuje energię i magazynuje ją w litowo-jonowym akumulatorze. Moc przekazywana jest na dwie gąsienice przez skrzynię rozdzielczą. „Człowiek Śniegu” maksymalnie rozpędzi się do 20 km/h, pokona podjazdy o nachyleniu do 100% i obróci się wokół własnej osi. ŠKODA proponuje zupełnie nowe rozwiązanie sterowania. Kierowanie odbywa się z pomocą drążka, którym sterujący kontroluje wszystkie funkcje. Zastosowano także najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu łączności: Snowman utrzymuje bezprzewodową łączność ze stacjami narciarskimi.

Ponadprzeciętnie duża kabina zapewnia komfortową przestrzeń dla trzech osób. Zawieszony w powietrzu fotel kierowcy posiada funkcję podgrzewania. Przemyślane rozwiązania „Simply Clever” przynoszą tak nieprawdopodobne innowacje, jak magnetyczny uchwyt na łopatę do śniegu, podgrzewane miejsce na termos czy też wielofunkcyjny schowek na śniegowce i detektor po zejściu lawiny. Co więcej, jako opcja dostępna jest zamknięta, klimatyzowana przestrzeń, służąca do pozbywania się pary z okularów oraz suszenia czapek lub rękawic. Popielniczka posiada automatyczny system gaśniczy wykorzystujący otaczający pojazd śnieg.

 

 
Źródło: Škoda
 
 

Katagoria: nowe modele
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 2 lata temu.
Publikacja była czytana: 691  razy.