Bezlakierowe usuwanie wgnieceń

Wgniecenia samochodowe coraz częściej pojawiają się na samochodach. Jazda w zatłoczonych miastach, parkowanie na ciasnych parkingach i ulicach. na których brakuje miejsca sprawia, że otarcie karoserii czy nieduże wgniecenie na niej staje się nieuniknione. Jak się ich pozbyć?

 

Możliwości jest bardzo wiele, ale zdecydowanie najlepszą z nich jest bezlakierowe usuwanie wgnieceń. Jeśli uszkodzenia karoserii są nieduże i nie doszło do przerwania lub pęknięcia blachy, można wyciągnąć wgniecenie i dokonać naprawy bezlakierowej (Paintless Dent Repair).

Na czym polega taka naprawa?

Naprawa wykonana w technologii Paintless Dent Repair może być przeprowadzona na jeden z dwóch sposobów:

  • naprawa klejowa – wgniecenie wyciągane jest na zewnątrz po uprzednim przyklejeniu uchwytu do lakieru. Jest to metoda bezinwazyjna, która nie wymaga dostępu do wgniecenia od wewnątrz.
  • naprawa dźwigniowa – wymagany jest dostęp do wewnątrz. Metoda ta polega na masowaniu blachy dźwigniami. Powoduje to stopniowe wypychanie wgniecenia.

Usuwanie zarysowań parkingowych

Zarysowania karoserii, które pojawiają się na parkingu można usunąć na wiele sposobów. Lakierowanie całego elementu to jednak ostateczność i nie warto korzystać z tej metody, jeśli zarysowanie jest nieduże. W takiej sytuacji alternatywą jest lakierowanie SPOT. Technologia ta polega przede wszystkim na ograniczeniu powierzchni naprawy do minimum. Łącząc umiejętne nałożenie nowej powłoki na starą z odpowiednim doborem lakieru, otrzymać można wyjątkowo zadowalające efekty. Lakierowanie metodą SPOT da się wykonać bez konieczności zwiększania grubości powłoki lakieru. Dzięki temu jeśli auto będzie badane miernikiem grubości lakieru przy sprzedaży, test nie wykryje jej większej grubości.

Lakierowanie wykonane w technice SPOT umożliwia także wykonanie naprawy bez konieczności demontażu reperowanego elementu. Jest to duża oszczędność czasu i – przede wszystkim pieniędzy. Całą naprawę można wykonać w przeciągu kilku godzin.

Gradobicie

Gradobicia coraz częściej towarzyszą letnim burzom. Aby szybko i skutecznie wyeliminować ich skutki, wystarczy naprawić auto metodą PDR. Wyciągnięcie karoserii w ten sposób nie tylko kilkukrotnie skraca czas serwisu (najczęściej naprawa jest możliwa nawet w 1 dzień), ale też obniża koszty. Jeśli serwis przeprowadzony jest profesjonalnie, nie ma po nim żadnych śladów.

Serwis wnętrza

Dobrze wyglądające wnętrze to wizytówka każdego zadbanego samochodu. Przez lata użytkowania, wnętrze też się zużywa. Po pewnym czasie konieczna jest renowacja tapicerki oraz plastików.

Naprawa szyby

Nierzadko zdarza się, że kamień w czasie jazdy uderzy w szybę i powstaje tak zwany pajączek. Jeśli „pajączek” nie jest duży, można wyeliminować go metodą smart – poprzez rozwiercenie i wypełnienie powstałego otworu specjalną, przezroczystą żywicą. To również obniża koszty serwisu.

Naprawy SMART cieszą się coraz większą popularnością. Pozwalają bowiem oszczędzać zarówno czas jak i pieniądze kierowców.

 

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przy współpracy z firmą FastServ – najlepszym serwisem samochodowym w Poznaniu, zajmującym się m.in. blacharstwem, lakiernictwem i naprawami spot.

 

 
 

Katagoria: porady warsztatowe
Słowa kluczowe: , , , , , , , , , ,
Opublikowano 1 rok temu.
Publikacja była czytana: 1996  razy.