Program lojalnego klienta, warto?

Czy wiesz o tym, że 20% klientów generuje aż 80 % przychodów firmy? W rzeczywistości najbardziej lojalni klienci kupują najwięcej. Warto podjąć pewne kroki, aby lojalność klientów budować już od pierwszego kontaktu z firmą.

 

Lojalność klienta – B2B, B2C

Zacznijmy od tego, czym właściwie jest lojalność klienta i w jakim kontekście możemy o niej mówić. Programy lojalnościowe, czyli długotrwałe działania marketingowe, które służą do budowania i podtrzymywania relacji w wybranymi klientami. Właściwie dobrane strategie programów pozwalają na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług przy mniejszych kosztach. Przykładem może być program lojalnościowy na warsztaty samochodowe oferujące bogaty pakiet świadczeń takich jak: darmowe mycie samochodu raz na 2 miesiące, 50% rabatu na samochód zastępczy, 80% rabatu na serwis Door to Door. W pełni bezpłatne kontrole pojazdu dwa razy do roku: ciśnienia w oponach, poziomu płynów eksploatacyjnych i oświetlenia i wiele innych. Jak potwierdzają badania, programy lojalnościowe są efektywne i mają realny wpływ na sprzedaż, a ponad połowa Polaków przyznaje, że bierze udział przynajmniej w jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego klienta.

„Programy lojalnościowe zostały stworzone z myślą o budowaniu długofalowych relacji z klientami. Jako narzędzie lojalizujące, w znaczący sposób wpływa na zwiększenie częstotliwości zakupów oraz stanowi wartość dodaną w procesie zakupowym – tłumaczy specjalista Tomasz Górniak z twojserwishondy.pl

Zasady prowadzenia programów lojalnościowych jest uniwersalny. Można wymienić kilka zasad budowania lojalności klienta, które ułatwiają zatrzymania go przy naszych usługach.

Utrzymuj stały kontakt – stała interakcja z użytkownikiem to podstawa budowania lojalności klienta wobec marki. Kontakt powinien być stały i naturalny. Najprościej robi się to za pomocą mailingu. Jest on tani, dostępny i mało ingerujący w życie klienta. Edukuj – jeśli kontaktujesz się z klientem, staraj się nie ograniczać tylko do promocji i rabatów. Prawdziwą lojalna markę tworzą wiadomości zawierające inne treści reklamowe. Da klientowi coś więcej niż kolejną zniżkę. Dziel się wiedzą aby mógł bardziej poznać firmę. Angażuj – dobry kontakt jest dwustronna wymiana informacji. Jeśli wykażesz większe zainteresowanie, klient będzie miał możliwość wyrażenia swojej opinie i włączenia się do rozmowy. Sprawdzają się prośby o opinie czy krótkie ankiety dotyczące świadczonych usług w celu wybadania potrzeb indywidualnego klienta. Indywidualne podejście – ważne przy indywidualnym podejściu jest podejście do preferencji klienta oraz pamiętać o kwestiach poruszanych w rozmowie. Tę wiedzę należy stale wykorzystywać, nie tylko podczas rozmowy osobistej ale także przy wysyłce ofert i propozycji. Jeśli będą odpowiednio dopasowana, z pewnością wpłynie na preferencje zakupowe klienta.

Cross-selling jest techniką niewiarygodnie skuteczna, ale także bardzo rzadko stosowaną. Osoba, która kupuje jedną usługę powinna od razu otrzymać propozycję zakupu kolejnej na korzystniejszych warunkach. Nie ważne czy miałby ją kupić teraz, za tydzień czy za pół roku. Sama świadomość, że sprzedawca wybrał dla niego indywidualnie dopasowaną propozycję wzbudza lojalność i zobowiązanie. est to forma  skutecznie wzmacnia pożądane zachowania. To udowodniony efekt psychologiczny, więc dlaczego nie wykorzystać tego w biznesie? Nagradzając klientów za zakupy wzmacniamy w nich model korzystania z usług właśnie w naszej firmie.
 

 
 

Katagoria: porady dla zmotoryzowanych
Słowa kluczowe: , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.
Publikacja była czytana: 1253  razy.